Eşti aici

„Capturarea” site-ului Index.hu: „Mulți maghiari au acces doar la canalele de propagandă ale guvernului”

03 August 2020
186 de afişări
Cel mai mare site independent de știri din Ungaria, Index.hu, a intrat deja în portofoliul forțelor pro-guvernamentale, într-un moment în care mulți maghiari își iau informațiile doar din presa de propagandă, declară pentru Libertatea experta media Agnes Urban. O problemă suplimentară, avertizează aceasta, este că modelul maghiar este preluat de alte țări vecine - Polonia și, mai nou Slovenia.

Zeci de jurnaliști ai portalului maghiar de știri independent Index.hu au demisionat vineri, 24 iulie, acuzând presiuni care le pun în pericol independența editorială, după demiterea redactorului-șef al publicației. Temeri pentru independența Index au apărut în martie, când Miklos Vaszily, un om de afaceri pro-Orban, a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni al firmei care controlează publicitatea și veniturile Index – Indamedia.

Urban avertizează că peisajul presei independente din Ungaria este deja foarte redus și că mulți unguri își iau informațiile doar din presa de propagandă, finanțată cu publicitate de stat de guvernul lui Viktor Orban.  Modelul maghiar, mai spune Agnes Urban, pare a fi și otrăvitor. Polonia urmează deja pașii făcuți de Ungaria pentru controlul presei și, mai nou, chiar guvernul din Slovenia este interesat de măsuri similare. 

Sursa foto: index.hu