Eşti aici

„Fals sau Fapt?” - CJI ajută jurnaliștii și consumatorii de produse media să depisteze știrile false

02 Aprilie 2018
528 de afişări
Centrul pentru Jurnalism Independent lansează atelierul online „Fals sau Fapt?”, venind în sprijinul jurnaliștilor și consumatorilor de produse media ca să-i ajute să verifice faptele și, respectiv, să combată știrile false, fenomen care a luat amploare odată cu dezvoltarea rețelelor sociale.

Atelierul este susținut de experta în domeniul educației pentru media din Letonia Solvita Denisa-Liepniece, care prezintă un șir de instrumente și platforme online ce pot fi folosite pentru a identifica informațiile false.

Jurnaliștii și consumatorii de produse media vor afla cum pot verifica arhiva unui portal de știri sau cine a înregistrat un site care publică informații false. În cadrul atelierului experta explică, între altele, pașii care trebuie parcurși pentru a vedea activitatea unei persoane pe Facebook sau ne învață cum, în baza unui cuvânt-cheie, să aflăm ce postări au fost publicate pe Twitter, într-o anumită zonă, referitoare la un anumit subiect.

Atelierul este structurat în trei părți, în cadrul cărora sunt prezentate noțiunile și capcanele fenomenului fake news, platformele și instrumentele de documentare și verificare a informațiilor, precum și o serie de strategii de legitimare, care îi ajută pe consumatorii de produse media să înțeleagă mai bine cum pot fi manipulați.

CJI îndeamnă utilizatorii să îndeplinească un test practic pentru a-și verifica abilitățile și cunoștințele în materie de depistare a știrilor false, urmând linkul din descrierea video-ului.

Atelierul on-line este organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent în calitate de partener al Internews în cadrul proiectului „Mass-media în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova (MEDIA-M), finanțat de USAID. Proiectul MEDIA-M își propune să promoveze dezvoltarea unei prese independente și profesioniste în Moldova, oferindu-le cetățenilor acces la o diversitate de perspective și contribuind la formarea unui sector media mai rezistent la presiuni politice și financiare.