Eşti aici

Ca urmare a modificărilor Facebook, editorii pot utiliza aceste strategii pentru a depăși pierderea traficului

09 Martie 2018
781 de afişări
James Breiner, profesor invitat de comunicare și artă digitală la Institutul Monterrey din Mexic

Din moment ce Facebook a precizat că nu va promova jurnalismul în rândul utilizatorilor săi, există numeroase tactici și strategii, pe care editorii le pot utiliza pentru a înlocui ceea ce au pierdut (și vor pierde) în urma modificării algoritmului în care știrile sunt postate pe Facebook.

1. O tactică este de a începe un buletin informativ cu linkuri la conținutul dvs. Priviți-o ca pe un ecosistem închis, ce vă protejează de Facebook.

Buletinele informative zilnice, săptămânale sau lunare creează o relație mai profundă cu utilizatorii. Unele publicații au mai multe buletine informative pe diferite teme, cum ar fi tehnologie, business, politică sau siguranță publică, de unde utilizatorii pot alege ceea ce-i interesează. Site-urile locale de știri pot, în special, beneficia de buletinele informative zilnice.
Linkurile direcționează astfel utilizatorii direct spre site-ul dvs., iar orice venituri suplimentare vă revin dvs., și nu rețelei Facebook. Mulți editori de știri digitale raportează în rândul abonaților la email rate de răspuns mai mari la ofertele de abonament, la conținutul de tip premium sau la calitatea de membru.

2.  Puneți accent pe calitatea și nu pe cantitatea utilizatorilor: mai degrabă relație și implicare, decât volum și număr mare.

Metricii „atenției web” se concentrează mai degrabă pe indicarea valorii relației dintre public și brandul media, decât pe produsul agențiilor de publicitate.

Iată câțiva dintre acești metrici:

  • durata vizitelor utilizatorului pe lună
  • frecvența vizitelor pe zi sau pe lună
  • timpul petrecut citind sau vizionând un anumit conținut
  • calea utilizatorului în navigarea prin conținut (pentru a afla dacă utilizatorul nu s-a uitat doar la titlu)
  • comentariile la un anumit conținut
  • distribuirile prin intermediul rețelelor de socializare.
Utilizatorii implicați sunt cei care devin utilizatori loiali. Ei sunt cei care formează o legătură emoțională cu un brand media.

3. Identificați care sunt utilizatorii dvs. loiali și creați oferte și servicii special pentru ei. 

În analitică, utilizatorii loiali sunt acei care revin pe site-ul dvs. de mai multe ori pe zi, săptămână sau lună. Cercetătorul în domeniul mass-media, Alfonso Vara-Miguel, un coleg de-al meu de la Universitatea din Navarra, a scris (în limba spaniolă):

Un cititor loial va cumpăra repetat ziarele unui anumit brand, va tolera mai bine creșterea prețurilor, va fi mai dispus să cumpere alte produse de la același brand și, cel mai probabil, le va recomanda altor persoane.

De exemplu, utilizatorii site-ului de știri Washington Post, care vizitează site-ul de cel puțin trei ori pe lună, vor cumpăra, cel mai probabil, un abonament la conținutul digital.

4. Concentrați-vă majoritatea resurselor editoriale pe conținutul ce vă distinge de concurenți – conținut care nu este disponibil în altă parte.

Atunci când conținutul dvs. este diferit, utilizatorii dvs. vor avea impresia că fac parte dintr-un club special, unde obțin informații speciale. Aceasta îi determină pe utilizatori să devină loiali (punctul 3), fapt ce prezintă o valoare economică.  

În plus, datorită acestei strategii, echipa dvs. editorială nu va mai trebui să vâneze istorii care să producă senzații, dar care să o distragă de la misiunea de a crea pentru publicația dvs. un conținut care să se distingă de cel al concurenților. Dacă toată mass-media se avântă în relatarea celui mai recent scandal în care este implicat un politician, atunci echipa dvs. poate investiga împrejurările și cauzele apariției acestuia, iar astfel veți oferi publicului dvs. context, sens și valoare adăugată.

5. Într-o perioadă de neîncredere în mass-media și de dezinformare, credibilitatea este noua valută. Credibilitatea este cel mai important activ al publicației. 

Aici puteți vedea opinia mea față de importanța credibilității și încrederii pentru mass-media în anul 2018:
Mass-media independentă, cea care urmărește mai degrabă să servească interesele publicului decât să obțină anumite profituri, va deveni tot mai importantă prin eforturile de dezvăluire a actelor de corupție și tragere la răspundere a autorităților... Această credibilitate va avea o valoare economică care va fi monetizată.

Anume acum este momentul potrivit de a aborda brandurile în felul următor: produsele și mesajele lor vor deveni credibile numai dacă vor fi urmate de un conținut credibil.  

6. Concentrați-vă mai degrabă asupra publicității native sau a „conținutului sponsorizat”, decât asupra publicității direcționate.

Așa-numita „publicitate nativă” poate ajuta editorii să treacă de la Facebook în mai multe modalități. În primul rând, programele de blocare a publicității vor rămâne în trecut, întrucât conținutul dvs. nu va mai fi o publicitate, ci un conținut editorial. Astfel, conținutul se va încărca mai repede, lucru deosebit de important mai ales pentru utilizatorii de telefoane mobile, care, în prezent, formează marea majoritate a consumatorilor de știri.

Atunci când este realizată corect, publicitatea nativă – cunoscută ca și conținut advertorial sau sponsorizat – va oferi cititorilor informații valoroase, ce vor completa conținutul editorial al publicației de presă. Astfel, conținutul va părea mai puțin invaziv decât publicitatea direcționată – cea utilizată de Facebook – iar utilizatorii vor rămâne implicați.

7. Profitați de ceea ce Facebook nu știe despre utilizatorii dvs. și prietenii lor.

În timp ce Facebook folosește vastul depozit de informații despre utilizatorii individuali și rețelele lor pentru a le trimite acestora anunțuri direcționate, jurnaliștii dintr-un anumit oraș, regiune sau țară cunosc mult mai multe despre obiceiurile și tradițiile locale, despre limbă, expresii, personalități, persoane influente, istorie și multe altele, decât oricare algoritm.

Editorii pot profita de aceste cunoștințe specializate pentru a oferi conținut foarte diferențiat (punctul 4) și pentru a atrage și alți sponsori sau agenții de publicitate (punctul 8 – în continuare).

8. Discutați cu potențialii sponsori și donatori despre valorile etice și serviciile publice.

Facebook este o afacere concepută să atragă atenția oamenilor și să facă bani. În primul rând, aceasta servește în primul rând investitorilor, în al doilea rând agențiilor de publicitate, iar în ultimul rând – publicului. Oamenii vor să fie parte a unei organizații care urmărește mai degrabă să găsească răspunsuri și să încerce să informeze, decât să servească unor interese private.

9. Monetizați capitalul social pe care îl creați. 

Capitalul social este valoarea pe care antreprenorii mass-media o generează prin rețelele lor etnice, sociale, profesionale și de afaceri, fiind consolidat prin serviciile publice.

Capitalul social nu este la fel de concret precum este capitalul financiar, însă poate fi monetizat, așa cum au făcut mai multe organizații mass-media digitale din întreaga lume. Finanțarea participativă, parteneriatele, colaborările, granturile, sponsorizările și donațiile sunt câteva dintre modalitățile de convertire în sprijin a capitalul social.
------
Despre autor: James Breiner, membrul organizației „Knight International Journalism”, a fondat, în cadrul Universității din Guadalajara, primul centru de jurnalism digital din America Latină. Timp de doi ani, James a fost directorul programului de masterat Global Business Journalism la Universitatea Tsinghua din Beijing. În prezent, James are un blog personal, News Entrepreneurs, și activează în calitate de profesor invitat de comunicare și artă digitală la Institutul Monterrey din Mexic

Sursă text și foto: https://ijnet.org/en/blog/following-facebooks-changes-publishers-can-use...