Eşti aici

How to: Ce trebuie să știm despre materialele multimedia?

17 Iulie 2019
1321 de afişări
Care sunt punctele-cheie ale unui proiect multimedia jurnalistic și de ce ar trebuie să insistăm să facem materiale mari, gen long-read, ne spune Gulim Amirkhanova, manager regional Internews și expertă în domeniul noilor media din Kazahstan. Jurnalista a participat la crearea şi dezvoltarea revistei online Novîi reporter, a coordonat proiectul Internews „Dezvoltarea noilor media în Asia Centrală”, iar recent a participat, în calitate de instructor, la cea de-a V-a ediție a hackathonului de media Puterea a cincea, cu tema Multimedia.

Multimedia este doar online

Proiectele multimedia nu pot exista în afara spațiului online. Un punct esențial în astfel de materiale îl reprezintă posibilitatea de a interacționa, de exemplu, apăsând pe butonul video sau pe o fotografie. Cu ziarele nu putem să „interacționăm” în acest mod, poate doar pe viitor, când vor apărea ziare speciale, cu conținut multimedia (video).

Cum alegem elementele pentru multimedia

Este foarte importat că conținutul unui material multimedia să îmbine diferite forme. Însă un proiect multimedia cap-coadă poate fi numit doar acela care relatează o istorie. Textul trebuie să treacă foarte lent în formatul foto, formatul foto în formatul video ș.a.m.d, pentru că la final să avem o poveste completă. Fiecare element al povestirii ar putea fi publicat separat, de exemplu, pe rețele de socializare, un time-line sau un video. Însă nu uitați că toate  la un loc trebuie să relateze o singură istorie.

Nu vă așteptați la vizualizări imediate
 
Nu trebuie să comparăm vizualizările unor story-telling cu cele ale știrilor curente, care se consumă într-o zi - două, deși aduc și vizualizări mari. Dar la materialele mari, cum ar fi story-telling multimedia, cititorii se întorc de mai multe ori – să continuă lectura sau să recitească.

Am observat acest lucru, când am analizat statisticile. Mai mult, persoanele, cărora le plac articolele lungi, comunică mai mult și sunt dispuse să-și împărtășească cu alții impresiile de pe urma lecturii, deci, să aducă noi cititori.