Eşti aici

(infografic) Televiziunile controlate de Vladimir Plahotniuc ar continua să înregistreze cea mai mare audiență

04 Iunie 2020
912 afişări
Grupul de televiziuni aflate sub controlul ex-liderului Partidului Democrat, Vladimir Plahotniuc, a înregistrat în aprilie cea mai mare audiență din cele 21 de posturi analizate de compania TV MR MDL

Potrivit raportului unicului măsurător de audiență în audiovizual, toate cele 21 de posturi TV analizate de companie au acumulat un rating total de 10,91 %, date valabile pentru tot teritoriul Republicii Moldova. 

Din total, grupul de televiziuni controlate direct sau indirect de Vladimir Plahotniuc deține cea mai mare cotă – 3,83%. Este vorba de posturile Canal 2 (1,18%), Prime (0,98%) - care se situa în topul clasamentului până în noiembrie 2019, Publika TV (0,66%), Canal 3 (0,56%), Canal 5 (0,18%), Familia Domashniy (0,14%) și CTC Mega (0,13%).

Un alt grup cu o pondere semnificativă (2,62%) este format din câteva televiziuni controlate de persoane afiliate socialiștilor sau președintelui Igor Dodon. Pe primul loc în această categorie se situează postul Primul în Moldova (1,23%), pe locul doi NTV Moldova (1,17%) și cu cea mai mică pondere THT Exclusive TV (0,22%).
 


Ratingul televiziunilor (AMR), măsurat în procente, reprezintă media numărului persoanelor care au vizionat postul de televiziune în fiecare minut, pe parcursul unei perioade de timp. Măsurătorul acumulează datele de la 365 de familii din Republica Moldova.

Posturile de televiziune publice Moldova 1 (0,72%) și Moldova 2 (0,02%) adună împreună doar 0,8% în acest clasament.

Celelalte posturi de televiziune aflate în vizorul TV MR MDL acumulează împreună 3,66% - RTR Moldova (1,72%), Pro TV Chișinău (0,39%), Jurnal TV (0,37%), N4 (0,28%), REN TV (0,19%), Mulit (0,18%), Kanal D (0,18%), TV8 (0,18%) și ITV Moldova – Пятый Канал (0,17%).


Ratingurile televiziunilor pentru luna aprilie 2020. Sursa: TV MR MDL

În anul 2019, TV MR MLD a obținut dreptul a face măsurări de audiență pe teritoriul Republicii Moldova pe un termen de 5 ani. Experți media și reprezentanți ai unor televiziuni au criticat modul de selectare a companiei, afirmând că concursul a fost viciat. Compania TV MR MLD este administrată de Liuba Lozovanu-Balan, fiind înregistrată în octombrie 2003. Potrivit site-ului agb.md, TV MR MLD este reprezentantul oficial al companiei AGB Nielsen Media Research.