Eşti aici

Propaganda pro-rusă, oprită de CNA. Jucan, la RFI: Postul RTR Iași ar fi promovat expansionismul Rusiei

11 Octombrie 2017
250 de afişări
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a respins, marți, solicitarea de acordare a licenţei pentru un post de televiziune care ar fi urmat să emită din Iași. Motivul: ”RTR Iași ar fi putut face propagandă prorusă”, și-au explicat decizia cei 9 membri CNA. Într-un interviu la RFI, membrul CNA Valetin Jucan explică faptul că aceeași companie care ar fi urmat să opereze postul din Iași emite și în Republica Moldova, unde retransmite programe ruseşti. ”Exista pericolul ca acest post de televiziune să prezinte informații false despre Uniunea Europeană și Statele Unite. E vorba de materiale de propagandă pro-rusă, așa-numitele fake news”, spune Valentin Jucan.

Solicitarea societăţii SC Telecontent Production SRL Iaşi pentru RTR din Iaşi a fost respinsă de toţi cei nouă membri CNA prezenţi la şedinţă - Radu Călin Cristea, Răsvan Popescu, Dorina Rusu, Radu Herjeu, Gabriel Tufeanu, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Orsolya Borsos şi Valentin Jucan.

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a respins solicitarea pentru că postul TV ar fi putut face propagandă prorusă, postul omonim din Republica Moldova retransmiţând programe ruseşti.

Dorina Rusu le-a spus reprezentanţilor societăţii prezenţi la şedinţa CNA că postul de televiziune omonim din Republica Moldova a fost amendat de mai multe ori de autoritatea care reglementează mediul audiovizual din această ţară, în special pentru propaganda rusească.

Intervenind, un reprezentant al societăţii a subliniat faptul că în prezent solicită o licenţă pentru un post nou, precizând că RTR este un post ”apolitic”. ”Noi cerem licenţă pentru RTR Iaşi, care o să vină cu un program nou, content (conţinut, n.r.) nou, va fi un canal filmat şi împachetat la Iaşi. Mă refer la noutăţi. În rest, matinal şi divertisment o să facem sigur, tot în România”, a spus acesta.Reprezentanţii postului de televiziune au subliniat că nu pleacă de la ideea de a face propagandă Rusiei.

Jucan, la RFI: RTR ar fi putut emite materiale de propagandă pro-rusă, anti-UE și anti-SUA

”Am avut la dispoziție rapoartele de presă ale asociațiilor de presă din Republica Moldova, dar și din România. Această companie operează un post și în Republica Moldova, iar criticile din aceste rapoarte au ca obiect legătura directă cu propaganda pro-rusă”, a explicat Valentin Jucan.

Membrul CNA mai spune că postul ar fi putut emite ”informații trunchiate în principal legate de Uniunea Europeană, SUA, materiale de propagandă în sensul promovării politicilor expansioniste ale Federației Ruse. E vorba despre emisiuni care nu aveau decât un punct de vedere în ceea ce privește politica externă, cel promovat de Rusia, emisiuni care nu au un echilibru în acest sens”.

”Dacă noi am fi avut acest radiodifuzor pentru prima dată în fața noastră fără un istoric, nu cred că ar fi fost probleme, dar, în contextul în care ei sunt bine cunoscuți și avem o documentație în ceea ce îi privește, permiteți-mi să am rezerve”, conchide Valentin Jucan.

Sursa text și foto:
http://m.rfi.ro/politica-98409-propaganda-pro-rusa-oprita-cna-jucan-rtr-...